Velkommen til bloggen min og vil du legge igjen ein kommentar eller helsing, set eg stor pris på det.

søndag 26. juli 2009

Fjelltur og arbeid på en UFO

Enda en god feriedag nærmer seg slutten. Vi var en tur på fjellet. Lundavarden ovenfor Stårheim i Nordfjord var et ønskemål, men her var det tåkete og vi ombestemte oss for å se etter molte. De er modne og noen kilo fant turen ned i bøttene våre. Det er ellers fantastisk med blåbær. Store og fine står de der og jeg hadde ikke med bærplukker. Plukker ikke blåbær for hånd. Spiste derimot min porsjon. Nydelige. Her er det bær til alle.

Til slutt kom vi ned i Orheimsbotnen. Her var det en fin stumtjener ute på en hyttevegg.


Her et oversiktsbilde over noen av selene/hyttene i Orheimsbotnen. Vi har i mange år benyttet et av selene, men idag hadde vi ikke med oss nøkkelen. Store blåbær var det over alt her også og i store mengder.


Kvelden ble av sluttet med litt arbeid på en UFO. Applikasjon med frysepapair. Dette er delene som skal inn på siste ruta i et teppe som består av seks ruter. Håper det blir ferdig i løpet av høsten.







1 kommentar:

  1. Fin tur, ser eg;.) Kjekt med bær, spørs om ikkje eg må invistere i blåbærplukkar. Tidlegare har eg plukka heime i Hyen og lånt mamma sin....;.)

    Eg har og plukka fram att handsaumen, har berre litt att på eine blokka, samt all quiltinga m.m.

    SvarSlett