Velkommen til bloggen min og vil du legge igjen ein kommentar eller helsing, set eg stor pris på det.

søndag 11. april 2010

Herlig helg

Nok en herlig helg er over og denne helgen følte vi virkelig at våren er kommet. Lørdag var helt super med deilig solskin som varmet alle. Vi tilbrakte mange timer i hagen, litt småputling og masse kaffikos med naboer, barn og barnebarn. Ja til og med litt bagminton ble det tid til. I dag har vi tatt oss flere deilige spaserturer. Da vi kom hjem etter første turen, stod det to hjorter inne i hagen. De var snare å forlate hagen, men utenfor i lia tok jeg bilder av de. Som dere kan se, så likte ikke katten selskapet fra hjortene. Den pleier å sitte i skråningen bak huset og jakte. Har aldri sett at den har fanget noe, men den sitter på gamle stubber stanhaftig.
Hjorten og jeg blir aldri enige om hvem av oss som er sjef i hagen. Jeg må ta i bruke noen knep, som litt not en stund. Når det blir litt mer mat i skogen, kommer de ikke så mye på besøk. Da kan jeg ta vekk noten. Nå er mine blomster en lekkerbisk de ikke kan motstå.

Nå får vi se om ikke plantene kan få komme frem. Foreløpig er flere slikket helt ned......

P.S. I påsken hadde vi besøk av syv hjorter i hagen en morgen.D.S

2 kommentarer:

  1. Tror alle har hatt ei flott helg..og det fortjener vi;)
    her har vi elgen som kommer ned på høsten og tar alle eplene, så de ville dyra må vi vel leve med;)
    Ha ei flott uke og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Ja, det har vore skikkeleg vår denne helga.
    Flott bilde av "gjestane" dine, det er fine dyr, men eg er ikkje så glad for å ha dei i hagen eg heller.
    Dei ødelegg mange plantar og trer desverre.
    Sjølv om eg bur i eit tettbygd bustadfelt, er dette også hyppige "gjestar" i hagane her.

    SvarSlett