Velkommen til bloggen min og vil du legge igjen ein kommentar eller helsing, set eg stor pris på det.

mandag 31. januar 2011

Bunadsjakka, det går framover....

Ja, det går framover, men av og til et lite steg bakover og så på en igjen. Det er ikke alt jeg er førnøyd med, og da er det bare å ta opp igjen, og det er ikke bare bare å ta opp heller. Nå er jeg klar til å begynne på nytt igjen.
På skuldrene skal det syes noen buer. Har studert flere mønster og her er det ulikt mål og velge. Får se hva det blir. Fortsettelse kommer senere. 
Inn i mellom må jeg har et lett strikk. Et par pulsvarmere med alligatormønster i svart er ferdige.

På syrommet holder jeg på med en PC-væske. Har ikke mønster, så må ta og føle litt på en del detaljer. Hvor mange lommer innvendig? Pynt? Ja må kose meg med det litt underveis. 
Ønsker alle en god uke!

7 kommentarer:

  1. Det er eit tolmodarbeid den bunadsjakka, det ser eg;o)

    Så spennande det siste biletet ditt er. Gledar meg til å sjå det ferdig.

    Ha gode dagar!

    SvarSlett
  2. Jakka blir flott. Jammen mykje brodering der . Eg har arva bunadjakka etter bestemor mi, den er litt stor. Men ikkje lett å sy inn slikt plagg som er brodert rundt sømmane.
    Det er alltid godt å ha noko anna å sysle med, innimellom bunadsaum.Pulsvarmere og pc mappe er populære ting.

    SvarSlett
  3. Vert spennande å sjå den bunadsjakka ferdig, for eit putlearbeid. Ser fin ut den pc veska og, spennande.

    SvarSlett
  4. Dette må være litt av en tålmodighetsprøve!
    Men du, så flott jakken blir!
    Deilig til 17. mai og nordavind.
    Supre pulsvanter, og veske til PC er kjekt å ha.
    Klem:)

    SvarSlett
  5. Her var det spennende ting på gang!! Gleder meg til å se resultater.
    Jeg har så mange strikketøy fra 80-tallet som skulle vært omsydd, der ligger mine planer:O)
    kos deg. klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Spennande bunadsjakke du held på med :) Ser den blir flott.

    SvarSlett