Velkommen til bloggen min og vil du legge igjen ein kommentar eller helsing, set eg stor pris på det.

tirsdag 8. februar 2011

Enkelt og raskt....

Alltid kjekt med enkle raske strikk. Først hadde jeg strikket et trekantsjal, men var ikke fornøyd. Rakte det opp igjen og lot nøste ligge. Nå har jeg strikket et skjerf som er utrolig enkelt å strikke, men mønsteret er veldig effektfullt. Mønsteret finner du her .

Men hva er egentlig forskjellen på sjal og skjerf. Ser at det blir brukt litt om en annen. Wikipedia hadde ikke løsningen, har du??

5 kommentarer:

  1. Klart jeg har:O)
    Jeg ser et sjal som adskillig større enn et skjerf, gjerne også i trekantform...men kanskje ikke så overraskende definisjon dette:)
    Nydelig var dette ihverfall, flott til pynteklær også!

    SvarSlett
  2. Så du har laga dette du og? Det er eit kjekt strikk, ja enkelt og greitt;o)

    SvarSlett
  3. Nei, har ikke løsningen på sjal/skjerf:)
    Uansett, skjerfet ditt ble lekkert!
    Og mange takk for kommentar på bloggen min.
    Klem.

    SvarSlett
  4. Lekkert skjerf, jeg likte virkelig det mønsteret.

    Når jeg strikker sånne litt lange og smale sjal - så kaller jeg det gjerne skjerf. De fleste andre sjalene jeg strikker brukes jo som skjerf de også, med spissesn foran. "Sjal" er større og legges over skuldrene med spissen ned bak - syns jeg.

    SvarSlett
  5. Hei.Kjempe fint skjerf.Nydelig mønster.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett