Velkommen til bloggen min og vil du legge igjen ein kommentar eller helsing, set eg stor pris på det.

lørdag 19. februar 2011

PC veske

Det kom et ønske om en strikket PC veske før jul og nå er den endelig ferdig. Bunadsjakka er ikke ferdig, men litt anna må en ta seg til med også.  Først skulle det bli kun en mappe, men så balla det liksom på seg med lommer og  hanker. Det ble å sprette opp igjen og begynne på nytt.  Mottakeren ble i alle fall veldig fornøyd.
Sydde på glidelåsen først, deretter hankene. De er festet godt til foret, som egentlig bærer tyngden. Brukte lin til hankene.
Sydde to stykker til lommer, den ene fikk litt ekstra pynt. Den minste lommen har jeg igjen delt i to med en søm midt på. Den store tenkte eg kunne være god til diverse papirer.
Er litt hekta på sirkler.
Ytterstoffet er strikket i setesdalsmønster. Mønsteret har jeg funnet i PT design nr.98 og var egentlig et sitteunderlag. Brukte Finnull. Pinner nr. 7. Tovet i maskin på 40 gr.
Sydde til for hånd langs glidelåsen. Ytterstoffet er litt større enn foret. Da gjør det ikke noe om det tover litt til, når det blir behov for en vask.

I morgen skal jeg på tur ut i øygarden ilag med noen hyggelige sydamer. Vi skal på sybesøk. Alltid kjekt å være i lag og været er fortreffelig. Sol og vindstille. Minus 1 gr. og bortimot bar mark. Neste påskestemning.
Ønsker dere alle en riktig god helg!

9 kommentarer:

  1. Så flott den er! Heldig den som får ei så fin veske!

    Det skal bli kjekt med tur i morgon, og vi må ha handarbeid på båtturen og elles....;o)

    Ha ein flott dag!

    SvarSlett
  2. Ih hvor er den flot - helt sin egen - skønt design - godt fundet på.

    SvarSlett
  3. Oj, den var flott og forseiggjort til gagns!
    Nydelig med en slik pc-veske, så jeg tror nok mottaker ble fornøyd, ja:)
    Nyt kvelden og helga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Dette var en knallfin PC-veske. Vil nok helt sikkert falle i smak. Ha en fortsatt fin helg.

    SvarSlett
  5. Denne vart skikkeleg fin. Tenk å gå rundt med noko slikt, det kan ein vere stolt over.

    SvarSlett
  6. Den var superfin, med mange lommar og alt som trengs :) Jammen er ho heldig ho som får den. Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  7. Kjempeflott PC veske. Ønsker dere alle sammen en riktig god tur. Astrid

    SvarSlett
  8. Så smart og flott PC veske! Godt med flere lommer til alle duppedingsene:)
    Riktig god søndag,
    klem.

    SvarSlett
  9. Hei.Kjempe fin PC veske.Nydelig mønster og farger.Ønsker deg en riktig fin Søndagskveld og ny uke.Klem fra Bodil.

    SvarSlett