Velkommen til bloggen min og vil du legge igjen ein kommentar eller helsing, set eg stor pris på det.

tirsdag 1. juni 2010

Jentetur og mobiletui


I helgen var jeg på jentetur med overnatting på øya Kinn, som ligger vest av Florø. Det var vevgruppa i husflidslaget som arrangerte. Handarbeidstema for turen var et mobil-etui vevd på kartong og toves lett etterpå. En av jentene mine var på besøk i kveld og det var vist akkurat det hun trengte, så nå er det tatt i bruk.


På øya Kinn er det en gammel steinkirke. Den eldste delen er bygd ca. år 1030-1070. Senere ble den påbygd ca. år 1250. Her inne er det mye å se og høre om. Mange fine dekorer i tre. 


Vi hadde bestilt tur med guiding i kirka og bl.a. bedt om å få se evt. kirketekstiler. Disse er ikke å se til daglig i kirka, men blir tatt godt vare på.



Ikke langt fra kirka ligger landemerke Kinnaklova.
Vi gikk flere turer og den ene gikk på utsiden av stauren og der ligger en av mange hillere.
Kusymrene vokste overalt. Her helt ned i fjæresteinene.

Vi hadde et fantastisk vær og hele turen var en nytelse fra begynnelse til slutt.
Ha en fortsatt fin uke!


2 kommentarer:

  1. Ser ut som du har hatt ei flott helg.
    Øya Kinn har eg aldri vore på, sjølv om den ikkje er lenger vekk enn at eg ser den frå stoveglaset mitt.
    Ha ein fortsatt fin dag.

    SvarSlett
  2. Så fin ein tur, eg trur jammen at vi må ha ein tur til Kinn i sommar! Eg håpar eg får med meg Arild og jentene... eller nokon andre...;o)Slik at vi kan gå nokre turar rund på øya.

    Flott mobiletui, kjekt at ein kan lage noko som fell i smak og blir brukt!

    Ha ein fin dag!

    SvarSlett