Velkommen til bloggen min og vil du legge igjen ein kommentar eller helsing, set eg stor pris på det.

onsdag 20. oktober 2010

Høst nesten vinter og puslerier....

I dag våknet vi til et lite snødekke på bakken. En påminnelse om at høsten begynner å gå mot slutten og at vinteren er i anmarsj. Ikke alle blomstene i hagen er avblomstret ennå. Noen som vet hva denne heter?
 I helga var nesten alle mine søsken m/ektefeller samlet på hytta til min søster og bror, for å feire en helt vanlig bursdag. Den ble feiret med masse god prat og mange gode måltider. Lørdagskvelden fikk vi servert innholdsrikt koldtbord med skalldyr. Det er første gang vi er samlet uten at vi hadde barna med oss. De er nå begynt å bli store og går sine egne veier. Målet er å samles noen ganger om året. Det er jo en stor fare for at hver familie har nok med sine barn, svigerbarn og barnebarn.

Jeg har en dårlig dag i dag. I gode stunder pusler jeg med mitt handarbeid. I våres sydde jeg tre løpere, men kun en ble ferdigstilt. Nå er enda en ferdig. Det er en forsinket gave. 

 Enda et par pulsvarmere er ferdig. Har brukt Ullteppegarn fra Gjestal. Samme mønster som jeg har brukt tidligere. Da går det av seg selv. Dette paret er det en av mine søstre som har ønsket seg. To par i annet mønster er ferdige og ligger til tørk. Bilde kommer i neste innlegg.
Ha en fortsatt fin uke!

P.S. Nå snør det igjen. D.S.

1 kommentar:

  1. Ja, stakkars blomstene, de takker for seg nå..
    Det var godt å se sommerfargene på den lekre løperen i dag, her er det også plutselig blitt vinter i dag. Heldig din søster, som får varme og lekre pulsvanter av deg.
    Hummer er noe av det beste jeg vet, blir rent misunnelig:)
    Riktig god bedring.
    Klem.

    SvarSlett