Velkommen til bloggen min og vil du legge igjen ein kommentar eller helsing, set eg stor pris på det.

fredag 31. desember 2010

Nye kapper

Da er endelig de nye gardin kappene på kjøkkenet  ferdig. Men bedre sent enn aldri, heter det. Jeg tar det som det kommer. Må kose meg når jeg skal sy. Ellers så kommer ikke ideene så lett. Disse er sydd etter eget hode.
Det trykte stoffet med nissemotiver, kjøpte jeg i fjord før jul, så det har lagt og modnet lenge. Hvilken farge som skulle brukes på stoffet i øvre og nedre kant, har vert mange, men valgte grått. Kanskje veggene skal få ny farge i året som kommer. Har tenkt litt på det når jeg valgte farger. 
Jule gardinene som jeg har hatt tidligere, har vert i mørkeste laget. Nå ville jeg gjerne ha inn alt det lyset dagen gir oss, og det tror jeg at jeg har lykkes med nå. 
 I trappeoppgangen sitter en liten gruppe nisser av ymse slag. De har tradisjon for å feire jul ilag. Nissejenta med grått hår, trodde hun skal få besøk av noen slektninger i år, men akk nei.
Nå er det begynt å lukte dampet pinnekjøtt i huset. Surkålen og rødkålen er ferdig laget. Så er det hjemmelaget julepølse, kålrotstappe og poteter. Mmmm, det skal bli kjempegodt.
Roen har atter senket seg over oss og vi er klare for å feire overgangen til nytt år.

Gotteriposene til nyttårsbukkene er også klare. Det er et ruskete vær med regn og mye vind. Får nå håpe vi får besøk allikevel.
Ønsker alle mine besøkende et riktig godt nytt år!

5 kommentarer:

  1. .... og godt nytt år til deg og dine!!

    Flotte gardiner kan henge lenge veit du....;o)
    Her luktar det og godt av pinnekjøtt som blir dampa. Borda er kome på plass og kan pyntast, nokre lys er tende og fleire skal det bli.... og så er vi klare til nyttårsbesøk.

    Ha ein fin kveld!

    Solklem

    SvarSlett
  2. Det var fine gardiner.........lyse og lette......
    Eit riktig godt nytt år til deg og dine!
    Her kom ingen nyttårsbukkar i kveld, vèret var nok for dårleg, med regn og vind.
    Til og med midnattsgudstenesta vart avlyst pga vèr og -føreforholda.
    So "snakkast" me i 2011, då.....

    SvarSlett
  3. Godt nytt år, KariL.
    Julegardinene dine er nydelige, duse og fine farger i stoffene. De vil matche hvilken som helst veggfarge du kommer til å velge.
    Her ventet vi "forgjeves" på uværet som var meldt går kveld, heldigvis.
    Klem fra Svalen.

    SvarSlett
  4. Godt nytt år!!
    Regner med at både godteriposer og pinnekjøtt er fortært:)
    Nydelig gardinkappe, den tåler å henge en stund til ettersom den var så lys og fin.
    Ha en god søndag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Hei.Kappa di kjempe fin.Nydelig.Vil ønske deg et riktig Godt Nytt år.Klem fra Bodil.

    SvarSlett