Velkommen til bloggen min og vil du legge igjen ein kommentar eller helsing, set eg stor pris på det.

lørdag 19. mars 2011

Løper med skyggeteknikk

Gikk på kurs med Anne Beier Finnestad i fjor. Alle tiders kurs og kan anbefales. Begynte på to løpere, men avsluttet selvsagt ingen. Nå har jeg tatt frem den ene og gjort den ferdig. Må bare si det, det er en god følelse hver gang en får sluttført noe, men likevel ligger og ligger prosjektene. Alltid noe som baaaare må prøves.

Mønsteret heter: Løper med stjerneblomst. Design: Anne Beier Finnestad, med en liten egen variasjon.
Løperen er quilted med stoppefoten. Applikasjonene er quilted langs kanten. og med skyggeteknikk blir det noen omganger.
Med denne teknikken løfter liksom stjernen seg. Er ikke så godt å frem på bilde. 


Har hatt en prinsesse på besøk i natt og på formiddagen idag, hadde vi oss en kosestund på syrommet. Ga først grei beskjed om at toalettvesken hennes er for liten, så jeg konsentrerte med om å ta ut stoff og klippe ut emne til en ny. Hun fikk seg et stykke stoff for å sy som hun ville. Hun har ikke noe problem med å velge sømmer, programmere og syr helt alene. 5 1/2 år og når akkurat ned på pedalen. God trening for å holde styr på tall også dette.
Og variasjoner er viktig. Det å sy sammen er ikke interessant enda. Hun får det akkurat som hun vil. 
Ønsker dere alle en riktig god helg!


6 kommentarer:

  1. Så artig det må være for prinsessa å få lov å lære av en mester, for sannelig var dette litt av en løper! Nydelig med blomstene, og fargene var så avstemte og duse og fine!
    Kos deg i helga,klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Duken er kjempefin, flott efekt på blomstene.
    Eg er litt usikker på når eg får spørsmål i komentarfeltet i bloggen min, om eg skal svare der eller i bloggen til den som spør.. No svarar eg her :) Ang damping av stakken, har eg ikkje lang erfaring. Her rundtom pleier dei å dampe, for so å la den ligge i press eit par veker. Har prøvd dette ein gang. No tråklar eg foldene og leverer stakken ( uten å sy ihop siste sømmen) på renseriet i Førde. Der damper dei den, og eg hentar den igjen etter ei veke. Passar meg utmerket :) Ha ein fin lørdagskveld.

    SvarSlett
  3. For ei flink jente, og for ei tolmodig bestemor :) Og løparen er heilt nydeleg, og så flotte fargar :) Ha ein fin kveld :)

    SvarSlett
  4. Så vakker løper, flott virkning med denne teknikken!
    Sy dag med barnebarn = KVALITETSTID :)

    Ha en fin søndag!
    Klem.

    SvarSlett
  5. Läckert med skuggmotiven. Prinsessan lär sig i unga år .....framtiden är säkrad.

    SvarSlett
  6. Hei.Så koselig da.Så flink hun er.Nydelig løper.Virkelig kjempe fin.Elsker applikasjon.Kjekt å sy.Ønsker deg en riktig fin ny uke.Klem fra Bodil.

    SvarSlett