Velkommen til bloggen min og vil du legge igjen ein kommentar eller helsing, set eg stor pris på det.

torsdag 10. september 2009

Høstens grøde

Høsten er en travel tid. Naturens gaver til oss skal i hus. Vi regner ikke på hva det koster oss, dette er våre faste høstopplevelser. Noen turer går fast hvert år, andre impulsive og nye. Det blir derforlite tid til quilting. Sist helg var det jo tyttebærturen og vi hadde med oss 11,5 kilo ferdig renska.

Tidlegere har vi høstet bær i hagen og i år har vi laget syltetøy av gule stikkelsbær. Har brukt det i bløtkaker allerede og det var full klaff.



Syltede grønne tomater og løk lager vi når vi får fatt i det.













Bitre grønne tomater.



















Har også plukket litt kreklingebær. Lurer på om noen har en god oppskrift på kreklingesaft og vil dele den med meg?

2 kommentarer:

  1. Sylta grøne tomatar og løk,.... det var nytt for meg. Brukes dette til td fisk?? Kan du kanskje legge ut oppskrift? For mine tomatar blir nok ikkje røde dette året....

    SvarSlett